Wednesday 12 June 2019

Novel: Dia... Putera Jasmineku Bab 1 (part 1)


BAB 1
            

IMANI menujah perut jejaka itu lantas menghentaknya dengan menggunakan siku hingga jejaka itu terlentang di atas lantai. Dia tersenyum sinis melihatkan keadaan jejaka itu semakin layu itu di tangannya.
“Hoi! Anak jantan! Bangunlah! Apsal lembik sangat?!” teriaknya dengan nada sinis sambil selamba memegang helmet di tangan kirinya. Dia menunduk sedikit, merenung jejaka itu yang terkial-kial bangun. Dalam kesamaran lampu jalan, dia dapat melihat wajah jejaka itu berkerut-kerut menahan sakit.  
“Dasar jantan gila seks!” Sekali lagi penumbuk melayang di wajah tatkala jejaka itu cuba untuk bangun. Terpaling wajah jejaka itu hingga tersembam ke lantai.
“Lain kali kalau dah gatal sangat telur tu, garulah! Bukannya nak tayang-tayang kat perempuan lain! Faham!”
Lalu celah kelangkang jejaka itu disepaknya sekuat hati. Geram betul dia! Biar padan muka dengan jantan tak guna macam dia ni!
“ARGHHHHHHH!”
Bergema jeritan jejaka berkemeja kotak-kotak dengan seluar pendek itu. Nasib baik malam ini tiada pengunjung di taman bunga ini, kalau tidak mahu jadi kes polis! Senak terasa dia hingga ke hujung kepala. Berpeluh-peluh dia dibuatnya.
Imani tersengih. Dia rasa hendak ketawa. Lembik betul jejaka ini kalau hendak dibandingkan dengan dia. Kemudian, matanya menyorot ke arah gadis bertudung yang sedang duduk memeluk lutut di belakangnya.
“Jom, Jah. Kita balik. Dah setel ni,” ajaknya seraya mendekati gadis itu.
Gadis yang masih ketakutan itu perlahan-lahan bangun. Dia cuba mengintai keadaan jejaka itu yang kelihatan parah di matanya. “Teruk kau belasah dia. Kalau mati macam mana?”
Imani tergelak kecil. “Tak payah risaulah. Tak mati punya. Setakat masuk klinik lepastu MC tiga hari eloklah tu,” bicaranya penuh yakin. “Najah, jom balik. Aku lapar dah ni tak dinner.” Lalu tangan gadis itu ditarik kasar membuatkan Najah terpaksa mengikut.
“Woi pengkid!”
Pantas langkah Imani terhenti begitu juga dengan Najah. Dia menoleh ke arah suara garau itu yang masih lagi dalam nada menahan sakit. Tak sedar diri punya jantan!
Korang berdua ni couple ye? Patutlah kau marah sangat aku kacau girlfriend kau tu. Haha! Funny gila!”
Imani terasa telinganya berdesing tatkala jejaka itu menuturkan kata-katanya. Darahnya sudah mendidih hingga ke kepala. Nafasnya turun naik dengan laju. Najah yang sedar, pantas memegang lengan Imani dengan kuat. Dia tidak mahu gadis itu bergaduh dengan lebih teruk lagi. Bukan dia tidak kenal dengan Imani. Kaki hentak orang dan kaki gaduh dalam KL ni. Namun, pantas Imani tepis.
“Aduh, Iman! Iman! Kau nak buat apa tu???!”
Najah mula panik apabila Imani sudah laju meluru ke arah jejaka itu semula sambil membawa helmet di tangan kirinya. Dia sudah mengagak akan ada kejadian yang tidak diingini.
“Apa kau cakap aku tadi, SETAN?!” jerkahnya sambil menarik kolar baju jejaka itu hingga terberdiri jejaka tersebut. Matanya merenung tajam bagai singa lapar manakala rahangnya pula sekejapan timbul.
Namun, jejaka itu tidak gentar. Malah tenang dia menjawab, “Kau pengkid. Kau pengkid, kan?!”
“JAHANAM!”
“IMAN!”
Dihentak kepala jejaka itu sekuat hati dengan helmet. Melayang tubuh jejaka itu dibuatnya hingga terlanggar pokok. Najah segera berlari mendapatkan Imani. 
“Lain kali jangan panggil aku pengkid! Faham?!”
Helmet lantas dipakai lalu dia bersama Najah berlalu dari situ dengan perasaan marah yang masih lagi belum reda. Sementara itu, jejaka itu masih lagi berada di situ. Menahan kesakitan yang amat dahsyat.

0 comments:

Post a Comment