Tuesday 16 April 2019

New Novel Continuee...

Hai and assalamualaikum chuollsss!!! sihat ke? Hehehe. Okey, post kali ni aku citer pasal aku punya novel tulah. As aku dah citer hero dia siapa dekat previous two post so, harini aku nak sambung pasal heroin dia, nama watak, tajuk and etc.
Okey, mula-mula aku revealkan heroin dia... ready??


Hahaha sorrylah mesti terkejut tengok taylor swift gitu.
So.... inilah heroin diaaa...




Nama dia Kiko tak silap aku. Dia model half Japan half English. Lawa kan dia? Aku pilih dia sebab watak dia dalam novel aku ni gadis yang ganas, loud, ada skill berlawan semua tulah. Aku nampak muka dia tak lembut dan rambut pendek. Nama watak dia Alia Imani but just call her Iman. Yang hero pulak nama dia Tengku Iskandar Firdaus tapi panggil Is je. 

Tajuk dia pulakkk Dia... Putera Jasmineku!



Itu buat masa inilah, tajuknya yang itu tak tahulah akan datang macam mana pulak kan? hehehe. Mesti korang tertanya-tanya kan kenapa aku bagi tajuk macam tu? Nak tahu tak apa sebabnya? 


Asalnya aku nak buat si watak heroin tu minat gila dekat kartun Aladdin. Asalnyalah tapi... since si watak hero tu macam kerabat, lepastu lembik semacam so aku decide untuk letaklah tajuk macam tu. Instead of Puteri Jasmine, aku tukarlah kepada Putera Jasmine. So, captionnya aku letaklah "Dan aku bagaikan Aladdin yang selalu ada untuknya..." 


Macam gitulah citernya. Heroin ini selalu ada untuk si hero bila si hero ni perlukan dia tanpa sedar ataupun tidak. Samalah macam cerita kartun Aladdin dengan Puteri Jasmine ni kan? Aku tak ingat sangat citer dia macam mana tapi secara base dia macam tu lah kan? Oh ya, citer ni akan diserikan dengan pelbagai watak macam Amir, Haziq, Amanda, Izhan, Haydar, Ayumi, Ayreen dan etc. Okeylah sampai situ je. Bye chuolllssss!!!

p/s: Oh, ya! Nanti aku akn post bab-bab yg aku dah siapkan kalau aku rajin okey!


0 comments:

Post a Comment